Bokcirkel på lätt svenska i Nora

Av den 20 november, 2020
Arkivbild

Tycker du om att läsa? Vill du öva på att läsa på svenska? Välkommen till Nora bibliotek och vår bokcirkel på lätt svenska!

Man pratar om en bok som vi läser tillsammans.

Man pratar om vad boken handlar om, och om vad vi tänker och känner när vi läser den.

Man hjälper varandra att förklara svåra ord.

Man kan läsa boken man pratar om, eller lyssna på den. Man kan även läsa högt för varandra.

Böckerna är lättlästa. Det betyder att de inte har så många sidor, och att de är skrivna på enklare svenska.

Bokcirkel på lätt svenska i Nora på Nora Bibliotek Onsdag 25 November 2020.

» Mer information här «

Kultur | Bokcirkel på lätt svenska i Nora
Örebroguiden

Källa Nora Bibliotek

You must be logged in to post a comment Login